Najnovija Vest - Top Klik

Fejsbuk, odnosno kompanija s novim imenom Meta, najavio je da će u Evropi zaposliti 10.000 ljudi na razvoju metaverzuma.

Ovo je koncept koji neki smatraju budućnošću interneta, ali o čemu se zapravo radi, pojašnjava BBC.

Šta je metaverzum?

Za neupućene to može da izgleda kao poboljšana verzija virtuelne stvarnosti (VR), ali neki ljudi misle da bi metaverzum mogao biti budućnost interneta.

Zapravo, veruje se da bi za VR to moglo biti ono što je moderni pametni telefon za prve nezgrapne mobilne iz 1980ih godina. Umesto na kompjuteru, u metaverzumu možete koristiti slušalice i naočare za ulazak u virtuelni svet koji povezuje sve vrste digitalnih okruženja.

Za razliku od trenutnog VR-a, koji se uglavnom koristi za igranje, ovaj virtuelni svet mogao bi da se koristi za praktično sve – posao, igru, koncerte, bioskope, izlete – ili samo za druženje.

Većina ljudi zamišlja da će imati 3D avatar, prikaz sebe, dok ga koriste. Ali, budući da je to još uvek samo ideja, ne postoji jedinstvena dogovorena definicija metaverzuma.

Zašto je to odjednom velika stvar?

Interes za digitalne svetove i proširenu stvarnost pojavljuje se svakih nekoliko godina, ali potom obično nestaje. Međutim, među bogatim investitorima i velikim tehnološkim kompanijama postoji veliko uzbuđenje oko metaverzuma, a niko ne želi da ostane po strani ako se pokaže da je to budućnost interneta.

Zašto je Fejsbuk uključen?

Fejsbuk je izgradnju metaverzuma učinio jednim od svojih velikih prioriteta.

Mnogo je uloženo u virtuelnu stvarnost putem kompleta Oculus VR, što ga čini jeftinijim od konkurenata. Neki analitičari čak smatraju da donosi gubitke.

Fejsbuk takođe radi na VR aplikacijama za druženja i za radna mesta, uključujući one koje su u interakciji sa stvarnim svetom.

Uprkos svojoj istoriji preuzimanja konkurenata, Fejsbuk tvrdi da metaverzum ne može da izgradi jedna kompanija preko noći i obećao je saradnju. Nedavno je uložio 50 miliona dolara u finansiranje neprofitnih organizacija kako bi pomogao u odgovornoj izgradnji metaverzuma. Ali u Fejsbuku smatraju da će za pravu ideju metaverzuma biti potrebno još 10 do 15 godina.

Ko je još zainteresovan za metaverzum?

Epic Games (koji je kreirao Fortnite), već neko vreme gaji metaverzalne težnje. Online igre za više igrača imaju zajedničke interaktivne svetove koji sežu decenijama unazad. One nisu metaverzum, ali imaju neke zajedničke ideje.

Poslednjih godina Fortnite je proširio svoj proizvod, organizirajući koncerte, brend evente i još mnogo toga unutar vlastitog digitalnog sveta. To je mnoge impresioniralo i zaintrigiralo za metaverzum.

I druge igre su sve bliže ideji metaverzuma. Roblox je, na primer, platforma za hiljade pojedinačnih igara povezanih u veći ekosistem. U međuvremenu Unity, platforma za 3D razvoj, ulaže u “digitalne blizance”, odnosno digitalne kopije stvarnog sveta, a grafička firma Nvidia gradi svoj “Omniverse”, koji opisuje kao platformu za povezivanje 3D virtuelnih svetova.

Izvor: Kurir.rs

Pročitajte još vesti na Top Klik Facebook stranici ili Instagram profilu.

By E.P.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *